27107
Artykuł
W koszyku
Awangarda bez granic / Piotr Słodkowski. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 10(2010), s. 8-9 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Wystawa w Muzeum Sztuki w Łodzi jest pierwszym indywidualnym pokazem prac Roberta Morrisa w Polsce. Artysta, wraz z Donaldem Juddem stworzył podstawy minimalizmu, jednak jego bogata twórczość tak artystyczna jak i teoretyczna wykracza daleko poza schematyczne ramy kierunku. Wystawa jednak nie ma charakteru obszernej retrospektywy lecz przestrzennego eseju, który można czytać w kontekście prac teoretycznych Morrisa.
Na wystawie prezentowane są ważne obiekty z lat 60.: klasyczne formy postaciowe takie jak Two Columns 1961 czy Untitled (Three L-Beams) 1965, prace wynikające z koncepcji anty-formy – Untitled (Felt Piece) 1967 czy Threadwaste 1968. Jedną z najbardziej kluczowych prac na wystawie będzie instalację Hearing 1972, gdzie w przestrzeni zaimprowizowanego pokoju przesłuchań cytaty, odniesienia i parafrazy tekstów współczesnych artystów, autorów i myślicieli (min. Ludwiga Wittgensteina, Michela Foucaulta, Marcela Duchampa, Jorge Luis Borgesa czy Claude’a Lévi-Straussa) posłużyły Morrisowi do stworzenia polifonicznego dialogu na temat kondycji nowoczesnej kultury. Pokazany zostanie również obszerny wybór filmów Morrisa, m.in. Wisconsin 1969, Neo Classic 1971 czy Exchange 1973 a także zapisy performansów z lat 60tych (które odtworzone w latach 90. nakręciła Babette Mangolte), m.in. Site 1964/1993, Arizona 1963/1993 czy Waterman Switch 1965/1993.
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca zawartości
Wystawa: "Robert Morris. Uwagi o rzeźbie. Obiekty, instalacje, filmy".
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej