26932
Książka
W koszyku
The last outlaw of visual disciplines: Graffiti and unsanctioned art—from local origins to global phenomenon In recent years street art has grown bolder, more ornate, more sophisticated and—in many cases—more acceptable. Yet unsanctioned public art remains the problem child of cultural expression, the last outlaw of visual disciplines. It has also become a global phenomenon of the 21st century. Made in collaboration with featured artists, Trespass examines the rise and global reach of graffiti and urban art, tracing key figures, events and movements of self-expression in the city’s social space, and the history of urban reclamation, protest, and illicit performance. The first book to present the full historical sweep, global reach and technical developments of the street art movement, Trespass features key works by 150 artists,and connects four generations of visionary outlaws including Jean Tinguely, Spencer Tunick,Keith Haring, Os Gemeos,Jenny Holzer,Barry McGee,Gordon Matta-Clark, Shepard Fairey, Blu, Billboard Liberation Front,Guerrilla Girls and Banksy, among others. It also includes dozens of previously unpublished photographs of long-lost works and legendary, ephemeral urban artworks. Also includes: Unpublished images of street art by Keith Haring and Jean-Michel Basquiat Unpublished photographs by Subway Art luminary Martha Cooper Unpublished photos from the personal archives of selected artists Incisive essays by Anne Pasternak (director of public arts fund Creative Time) and civil rights lawyer Tony Serra Special feature: exclusive preface by Banksy.
Ostatni wyjęty spod prawa dyscyplin wizualnych: Graffiti i niesankcjonowana sztuka – od lokalnych źródeł do globalnego fenomenu W ostatnich latach sztuka uliczna stała się odważniejsza, bogatsza, bardziej wyrafinowana i – w wielu przypadkach – bardziej akceptowalna. Jednak niesankcjonowana sztuka publiczna pozostaje problematycznym dzieckiem ekspresji kulturowej, ostatnim wyjętym spod prawa dyscyplin wizualnych. Stała się również globalnym fenomenem XXI wieku. Stworzony we współpracy z wyróżnionymi artystami, Trespass bada rozwój i globalny zasięg graffiti i sztuki miejskiej, śledząc kluczowe postaci, wydarzenia i ruchy wyrażania siebie w przestrzeni społecznej miasta oraz historię rekultywacji miast, protestów i nielegalnych występów. Trespass, pierwsza książka prezentująca pełny historyczny zasięg, globalny zasięg i techniczny rozwój ruchu sztuki ulicznej, zawiera kluczowe prace 150 artystów i łączy cztery pokolenia wizjonerskich banitów, w tym Jeana Tinguely'ego, Spencera Tunicka, Keitha Haringa, Os Gemeosa i Jenny Holzer, Barry McGee, Gordon Matta-Clark, Shepard Fairey, Blu, Billboard Liberation Front, Guerrilla Girls i Banksy, między innymi. Zawiera również dziesiątki wcześniej niepublikowanych fotografii dawno zaginionych dzieł i legendarnych, efemerycznych miejskich dzieł sztuki. Zawiera również: Niepublikowane obrazy sztuki ulicznej autorstwa Keitha Haringa i Jean-Michela Basquiata Niepublikowane zdjęcia luminarzyki Subway Art Marthy Cooper Niepublikowane zdjęcia z osobistych archiwów wybranych artystów Wnikliwe eseje Anne Pasternak (dyrektor publicznego funduszu artystycznego Creative Time) i prawnika zajmującego się prawami obywatelskimi Tony'ego Serry Cecha szczególna: ekskluzywna przedmowa Banksy
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka w przestrzeni publicznej/ Street art 1 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Indeks.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej