26958
Książka
W koszyku
Il faut cultiver notre jardin / [redaktion Kunsthaus Langenthal]. - Langenthal : Kunsthaus Langenthali, 2007. - 78 stron : ilustracje (w tym kolorowe) ; 26 cm.
Wystawa zbiorowa „Il faut kultywer notre jardin” nie dotyczy ogrodów, ale sztuki dostrzegania tego, co duże w małym i tego, co wyjątkowe w codzienności, których przeważnie warte zobaczenia pozycje są czasami nieco zbyt luźno powiązane.
Nie chodzi tu o ogrody, a jednak na wystawie „Il faut kultywer notre jardin” coś kwitnie. Fanni Fetzer, która od prawie roku prowadzi Kunsthaus Langenthal, swojej pierwszej wymyślonej przez siebie wystawie nadała literackie motto, które odzwierciedla jej pracę w Langenthal. W trakcie wywiadu jako koncepcję Kunsthaus wymyśliła ostatnie zdanie z „Kandyd, czyli optymizm” Woltera, które dla Fanni Fetzer wyraża nie tylko odrzucenie czystej teorii i zwrot w stronę aktywnego życia, ale także umiejętność wyrażać siebie w sensie pozytywnym, ograniczając się do tego, co jest dane. Dom na wsi trzeba użytkować inaczej niż ten w Zurychu czy Bazylei.
Na wystawę Fanni Fetzer zaprosiła pięciu szwajcarskich artystów i duety, które ze swojej strony zwracają uwagę na to, co małe, oczywiste i codzienne. Praca „WEG”, 2007, autorstwa Rona Temperli i Dominika Heima zaczyna się dosłownie u progu artystów. Podczas ośmiodniowej wędrówki pokonali trasę ze swojego domu w Winterthur do Kunsthaus Langenthal, zbierając odpady, takie jak opakowania po czekoladzie i niedopałki papierosów. Na podstawie szkiców wykonanych po drodze ze śmieci w piwnicznym korytarzu stworzono prawie 30-metrowy model trasy, uzupełniony drobnymi kamyczkami, liśćmi i mchem, co ilustruje medytacyjny charakter spaceru. Gerda Steiner i Jörg Lenzlinger również są zieloni. Jej „Ogród stołowy” z 2007 r. łączy jaskrawy kicz z plastikowych kwiatów z mocnymi łodygami fasoli.
Natomiast w cyklu „Królowa w Luwrze” z lat 2003-07 Andres Lutz i Anders Guggisberger dosłownie przetwarzają to, co mają przed sobą: poplamione farbą obrazy z gazet, którymi wcześniej zakrywali podłogę pracowni, stają się surrealistyczne i humorystyczne krajobrazy. Matteo Terzaghi i Marco Zürcher przetwarzają swoją przeszłość i pokazują „Siła, która nas porusza”, 2007, zmontowaną wersję ich własnego filmu z 1992 r. Teledysk Anne-Julie Raccoursier „Noodling” z 2007 r. przedstawia materiał z Konkursu Airguitar w Finlandii Oulu i wprowadza nowy podtemat: absurd w codzienności. Obrazy wideo pojawiają się bez dźwięku, są nieco spowolnione i skupiają się na absurdalności dzikich gestów, ale także oddaniu powietrznych gitarzystów czemuś, co ostatecznie jest tylko pomysłem. Raccoursier zapytał organizatorów konkursu, co jest ważne podczas gry na gitarze powietrznej. „Na Airness” - brzmiała odpowiedź. Wystawę przenika także zwiewność, lekkość, która czasami pozostawia trochę za dużo miejsca pomiędzy poszczególnymi pozycjami a tematem.
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne I.2 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej