27629
Artykuł
W koszyku
Niniejszy artykuł stanowi spojrzenie na film Jeanne Dielman, 23 Commerce Quay, 1080 Bruksela, w reżyserii Chantal Akerman, z perspektywy filozoficznych przemyśleń Jolanty Brach-Czainy. Główna oś rozważań skupia się na zestawieniu poetyki modernizmu filmowego i sposobu przedstawiania życia codziennego w filmie z pojęciem „zajętości” zaproponowanym przez filozofkę. Artykuł oferuje analizę filmu belgijskiej reżyserki i podstawowych idei przedstawionych w zbiorze esejów Szczeliny istnienia. W konsekwencji ujawnia się możliwość metafizycznego spojrzenia na film, a także interesujący dialog ideologiczny między Akerman i Brach-Czainą.
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia na stronie 60.
Uwaga dotycząca języka
Streszczenie w języku angielskim.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej