28334
Article
In basket
Niniejszy artykuł stanowi spojrzenie na film Jeanne Dielman, 23 Commerce Quay, 1080 Bruksela, w reżyserii Chantal Akerman, z perspektywy filozoficznych przemyśleń Jolanty Brach-Czainy. Główna oś rozważań skupia się na zestawieniu poetyki modernizmu filmowego i sposobu przedstawiania życia codziennego w filmie z pojęciem „zajętości” zaproponowanym przez filozofkę. Artykuł oferuje analizę filmu belgijskiej reżyserki i podstawowych idei przedstawionych w zbiorze esejów Szczeliny istnienia. W konsekwencji ujawnia się możliwość metafizycznego spojrzenia na film, a także interesujący dialog ideologiczny między Akerman i Brach-Czainą.
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia, netografia na stronie 60.
Language note
Streszczenie w języku angielskim.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again