Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(119)
Forma i typ
Książki
(119)
Publikacje naukowe
(19)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Poezja
(1)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(112)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(119)
Autor
Stróżyński Tomasz (1953- )
(7)
Stróżyński Tomasz (1953-)
(6)
Poprzęcka Maria (1942-)
(4)
Belaid Krystyna
(3)
Białostocki Jan (1921-1988)
(3)
Pomian Krzysztof (1934- )
(3)
Swoboda Tomasz (1977-)
(3)
Vigarello Georges (1941-)
(3)
Wojtyna Miłosz
(3)
Anděl Jaroslav (1949-)
(2)
Bataille Georges (1897-1962)
(2)
Brogowski Leszek (1955-)
(2)
Clair Jean (1940-)
(2)
Corbin Alain (1936-)
(2)
Foucault Michel (1926-1984)
(2)
Foucault Michel (1926-1984). Histoire de la sexualité
(2)
Gwóźdź Andrzej (1953-)
(2)
Helman Alicja (1935-)
(2)
Juszczak Wiesław (1932-)
(2)
Kasperowicz Ryszard (1968- )
(2)
Kłoczowski Jan Maria (1960- )
(2)
Lenk Krzysztof (1936-)
(2)
Ochab Maryna (1946-)
(2)
Przylipiak Mirosław (1955-)
(2)
Stróżyński Tomasz
(2)
Szalsza Marek (1967-)
(2)
Szczepanik Petr (1974-)
(2)
Szyłak Jerzy (1960-)
(2)
Turowski Andrzej (1941- )
(2)
Ziemba Antoni (1960-)
(2)
Adamczak Marcin (1980-)
(1)
Adamczewski Tymon
(1)
Airiau Paul
(1)
Arasse Daniel (1944-2003)
(1)
Arasse Daniel (1944-2003.)
(1)
Arnheim Rudolf (1904-2007)
(1)
Attali Jacques (1943- .)
(1)
Audoin-Rouzeau Stéphane (1955- )
(1)
Audoin-Rouzeau Stéphane (1955-)
(1)
Baczko Bronisław (1923-2016)
(1)
Baltrušaitis Jurgis (1903-1988)
(1)
Barbaruk Magdalena (1981- )
(1)
Bataille Georges (1897-1962). Bleu du ciel pol
(1)
Bataille Georges (1897-1962). Histoire de l'oeil pol
(1)
Bataille Georges (1897-1962). Madame Edwarda pol
(1)
Baudelaire Charles (1821-1867)
(1)
Belmas Élisabeth
(1)
Belting Hans (1935- )
(1)
Belting Hans (1935-)
(1)
Berger Karol (1947-)
(1)
Bertaud Jean-Paul
(1)
Biet Christian
(1)
Bodzińska-Bobkowska Jadwiga
(1)
Bokiniec Monika
(1)
Borkowska Grażyna (1956-)
(1)
Bristiger Michał (1921-2016)
(1)
Brzezicka Barbara
(1)
Budd Malcolm (1941- )
(1)
Burska Ewa
(1)
Bursztyka Przemysław (1979- )
(1)
Burzyńska Justyna
(1)
Burzyńska Justyna tłumacz
(1)
Béguin Albert (1901-1957)
(1)
Carroll Noël (1947-)
(1)
Castoldi Alberto (1941- )
(1)
Chojnacki Marek (1963- )
(1)
Choynowski Piotr
(1)
Cichocki Piotr (1981- )
(1)
Clair Jean (1940- )
(1)
Colli Giorgio (1917-1979.)
(1)
Corbin Alain (1936- )
(1)
Courtine Jean-Jacques
(1)
Cox Christoph (1965-)
(1)
Czartoryska Urszula (1934-1998)
(1)
Czech Adam (1981- )
(1)
Damisch Hubert (1928-)
(1)
Damisch Hubert (1928-2017)
(1)
Dauksza Agnieszka (1988- )
(1)
Delon Michel (1947-)
(1)
Derrida Jacques (1930-2004)
(1)
Didi-Huberman Georges (1953- )
(1)
Didi-Huberman Georges (1953-)
(1)
Drewniak Bogusław (1927-)
(1)
Drévillon Hervé (1963-)
(1)
Dumała Piotr (1956-)
(1)
Dumézil Bruno (1976-)
(1)
Dziemidok Bohdan (1933-)
(1)
Eberhardt Konrad (1931-1976)
(1)
Eisner Lotte H
(1)
Engelking Ryszard (1935-)
(1)
Eno Brian (1948-)
(1)
Farge Arlette (1941-)
(1)
Ficowski Jerzy (1924-2006)
(1)
Filiciak Mirosław (1976-)
(1)
Fisher Mark (1968-2017)
(1)
Forssman Friedrich (1965- .)
(1)
Gałązka Ewa fotografia
(1)
Giżycki Marcin (1951-)
(1)
Gołębiewska Maria (1962-)
(1)
Grodź Iwona
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(21)
2010 - 2019
(58)
2000 - 2009
(39)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(17)
1901-2000
(7)
1945-1989
(4)
1801-1900
(2)
1701-1800
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(119)
Język
polski
(119)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(2)
Literatura polska
(2)
Literatura francuska
(1)
Literatura irlandzka
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Temat
Sztuka
(26)
Estetyka
(9)
Ciało ludzkie
(7)
Muzyka
(7)
Tematy i motywy
(6)
Kino
(5)
Erotyzm
(4)
Film
(4)
Muzea
(4)
Teatr
(4)
Awangarda (kierunek artystyczno-literacki)
(3)
Historia
(3)
Kino czechosłowackie
(3)
Kolekcjonerstwo
(3)
Kultura masowa
(3)
Seksualność
(3)
Semiotyka
(3)
Socjologia ciała
(3)
Sztuka europejska
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Antropologia społeczna
(2)
Biopolityka
(2)
Cywilizacja
(2)
Etyka społeczna
(2)
Filozofia
(2)
Filozofia starożytnej Grecji
(2)
Grafika użytkowa
(2)
Grotowski, Jerzy 1933-1999
(2)
Historia XVIII wieku
(2)
Kino amerykańskie
(2)
Kino czeskie
(2)
Kino europejskie
(2)
Kino niemieckie
(2)
Kolekcjonerzy
(2)
Literatura
(2)
Literatura polska
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Muzealnictwo
(2)
Męskość
(2)
Mężczyzna
(2)
Nazizm i kino
(2)
Normy moralne
(2)
Percepcja obrazów
(2)
Performance
(2)
Podmiotowość
(2)
Renesans
(2)
Schulz, Bruno (1892-1942)
(2)
Socjologia kultury
(2)
Sztuka erotyczna
(2)
Teatr Laboratorium (Wrocław)
(2)
Teoria sztuki
(2)
Wystawy sztuki
(2)
Wzrok
(2)
Zbiory muzealne
(2)
Zbiory prywatne
(2)
Śmierć
(2)
Aforyzmy niemieckie
(1)
Album
(1)
Anamorfoza (percepcja wzrokowa)
(1)
Anamorfoza (sztuka)
(1)
Antropologia wizualna
(1)
Architektura
(1)
Architektura europejska
(1)
Architektura i społeczeństwo
(1)
Artyści
(1)
Artyści plastycy polscy
(1)
Awangarda (estetyka)
(1)
Barok
(1)
Barwa dźwięku
(1)
Bauhaus
(1)
Bibliofilstwo
(1)
Biblioteki
(1)
Cinéma-vérité
(1)
Ciudad Abierta
(1)
Courbet, Gustave (1819-1877)
(1)
Cricot
(1)
Cruz, Alberto (1917-2013)
(1)
Czytelnictwo
(1)
Derrida, Jacques 1930-2004
(1)
Dilthey, Wilhelm
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Drukarstwo
(1)
Duchowość religijna
(1)
Dumała, Piotr 1956
(1)
Dzienniki
(1)
Dźwięk
(1)
Egzystencjalizm
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Etyka chrześcijańska
(1)
Feminizm
(1)
Figury retoryczne
(1)
Filmy dokumentalne
(1)
Filmy nieme
(1)
Filmy przygodowe
(1)
Filozofia przyrody
(1)
Folklor
(1)
Fotografia artystyczna
(1)
Graficy polscy
(1)
Grafika
(1)
Grafika książkowa
(1)
Temat: dzieło
Amereida
(1)
Historia XX Wieku
(1)
Mnemosyne
(1)
Muzeologia
(1)
Temat: czas
1901-2000
(18)
1801-1900
(11)
1901-
(10)
2001-
(8)
1801-
(6)
1501-1600
(5)
1701-1800
(5)
1401-1500
(4)
1601-1700
(4)
301-400
(4)
1-100
(3)
100-1 p.n.e.
(3)
101-200
(3)
1501-
(3)
1914-1918
(3)
1918-1939
(3)
200-101 p.n.e.
(3)
201-300
(3)
300-201 p.n.e.
(3)
400-301 p.n.e.
(3)
401-500
(3)
500-401 p.n.e.
(3)
1001-1100
(2)
1101-1200
(2)
1201-1300
(2)
1301-1400
(2)
501-600
(2)
601-700
(2)
701-800
(2)
801-900
(2)
901-1000
(2)
1001-
(1)
1101-
(1)
1201-
(1)
1301-
(1)
1401-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1901-1914
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
601-
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
701-
(1)
801-
(1)
901-
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Europa
(5)
Starożytna Grecja
(2)
Starożytny Rzym
(2)
Chile
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Malawi
(1)
Niemcy
(1)
Polska
(1)
Santa Cruz (Boliwia ; departament)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Ziemia Ognista (archipelag)
(1)
Gatunek
Monografia
(11)
Literatura
(6)
Opracowanie
(4)
Antologia
(3)
Podręcznik
(3)
Podręczniki akademickie
(3)
Esej
(2)
Film niemiecki
(2)
Literatura polska
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Adaptacja filmowa
(1)
Album
(1)
Albumy
(1)
Architektura
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Felieton
(1)
Film
(1)
Film erotyczny
(1)
Grafika polska
(1)
Grafika użytkowa polska
(1)
Ilustracje
(1)
Książki
(1)
Literatura erotyczna francuska
(1)
Literatury skandynawskie
(1)
Malarstwo francuskie
(1)
Malarstwo polskie
(1)
Muzyka
(1)
Opery
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Powieść
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Rysunek polski
(1)
Wiersze
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(15)
Historia
(14)
Etnologia i antropologia kulturowa
(7)
Filozofia i etyka
(7)
Literaturoznawstwo
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Psychologia
(1)
Religia i duchowość
(1)
119 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ruch Amereidy / Magdalena Barbaruk. - Gdańsk : słowo/obraz terytoria, 2024. - 441, [3] strony : faksymilia, fotografie, ilustracje, portrety ; 24 cm.
(Atlas : antropologia wizualności ; 3)
Pierwsza w Polsce książka poświęcona fenomenowi Amereidy. W 1965 roku dziesięciu poetów, architektów i artystów z Chile, Argentyny, Francji, Panamy i Anglii wyruszyło z Ziemi Ognistej do Santa Cruz de la Sierra w Boliwii. Ich celem było poetyckie zamieszkanie nieznanych terytoriów Ameryki Południowej. W trakcie podróży realizowali akty poetyckie, tworzyli dziennik, a przede wszystkim napisali poemat Amereida – epopeję fundacyjną kontynentu i manifest programowy grupy. Tytułowy neologizm powstał z połączenia słów „Ameryka” oraz „Eneida” i stał się nazwą wyprawy: travesía de Amereida. Grupa nie dotarła do swego celu, lecz ich travesía i tak okazała się sukcesem. Osiedli na chilijskich wydmach, gdzie założyli Miasto Otwarte. Zamieszkująca je wspólnota – połączona ideą jedności pracy, studiów i życia – miała kluczowe znaczenie dla powstania architektonicznej Szkoły z Valparaíso. Ruch Amereidy to pierwsza w Polsce książka poświęcona temu fenomenowi. Magdalena Barbaruk w opowieść o historii Amereidy wplata głosy ostatniego pokolenia, które zrewidowało filozoficzne, heideggerowskie fundamenty projektu. Autorka analizuje wywiady i korespondencje prywatne. Przywołuje niedawno ujawnione fotografie z wyprawy. Opisuje, jakie znaczenie dla Amereidy miało polityczne przebudzenie Chile z 2019 roku, i co wydarzyło się wówczas zamiast dorocznej studenckiej travesía. Wyjątkowym wkładem do badań nad Amereidą jest odkrycie przez autorkę śladu Edwarda Stachury w poemacie. Idąc tym tropem, Barbaruk pokazuje, jak Stachura stał się częścią latynoamerykańskiego ruchu i w jaki sposób go to sytuuje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 818 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 66 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka 163 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka 16 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Fundamentalną kwestią poruszaną przez teoretyków muzyki jest związek pomiędzy muzyką a emocjami. Wiele teorii dotyczących natury i znaczenia muzyki jako formy sztuki uznaje, że jedną z istotnych wartości muzyki jest jej zdolność do reprezentowania, wyrażania, przekazywania lub symbolizowania wielu pozamuzycznych emocji. Jednak teorie te zostały odrzucone przez tych, którzy uważają, że wartości każdego dzieła muzycznego są specyficznie muzyczne i w związku z tym muszą być wolne od jakiegokolwiek związku między muzyką a emocjami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka 433 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Dublety 145 [Wypożyczalnia], Sztuka 18 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliofollia czyli szaleństwo czytania / Alberto Castoldi ; przełożyła Joanna Ugniewska. - Gdańsk : Słowo/Obraz Terytoria, 2023. - 131, [5] stron, [40] stron tablic : ilustracje ; 23 cm.
Od stuleci ludzi łączy z książkami silna miłosna więź – filia. Ci, którzy jej ulegli, kochają wszystkie książki, również te zaginione, nienarodzone, a nawet fikcyjne. Chronią się przed światem w zaciszu bibliotek, własnych, pieczołowicie kompletowanych, ale i tych mitycznych, utraconych i wyobrażonych. Schronienie czasem zmienia się jednak w pułapkę, labirynt, w którego wnętrzu kryje się szaleństwo – follia. Ludzie dotknięci tym szaleństwem niczym zazdrośni kochankowie chcą posiadać upragnione księgi na własność, i aby to osiągnąć, skłonni są popełnić najgorsze zbrodnie. Alberto Castoldi odnotowuje objawy tego miłosnego obłędu, opisane przez tych, którzy sami się z nim zmagali: Flauberta, Eco, Calvino, Borgesa, Canettiego, Balzaca czy Musila. Przygląda się tym, którzy książki chronią i darzą kultem. I tym, którzy je palą, fałszują i pożerają. Nam wszystkim, dla których są chlebem, zwierciadłem i światem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 807 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wzmacniane modlitwy : dźwięk w społeczno-duchowych światach postkolonii / Piotr Cichocki. - Gdańsk : słowo/obraz terytoria, 2024. - 426, [4] strony, [17] stron tablic : faksymile, fotografie ; 23 cm.
(Idee i Etnografia)
Działalność misji chrześcijańskich z przełomu XIX i XX wieku spowodowała w społeczeństwie dzisiejszego Malawi fundamentalny rozłam, dotyczący zarówno życia religijnego, jak i społecznego. Przez pryzmat tego rozłamu Piotr Cichocki bada współczesne praktyki głosowe stosowane w kościołach chrześcijańskich oraz lokalnych zwyczajach religijno-medycznych (vimbuza). W praktykach tych ujawniają się (lub zostają upozorowane) rozmaite podmiotowości wiernych. Dźwięki stanowią bowiem niewidzialne spoiwo – zarówno doświadczenia codzienności, jak i działań niecodziennych, rytualnych. Wybrzmiewają w przestrzeni publicznej, w świątyniach, w mediach. Pomagają dotrzeć do ludzi. Są przejawem kreatywności i źródłem rozrywki. Pośredniczą między ludźmi i duchami, umożliwiają wzmocnienie modlitwy. Książka została opracowana na podstawie długotrwałych badań terenowych w północnym Malawi. Piotr Cichocki w nieoczekiwany sposób splata w niej ścieżki myślenia i dyscypliny: antropologię dźwięku i akustemologię, postkolonializm i religionzawstwo, etnografię zaangażowaną i afrykanistykę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 819 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Wydaje się, że już zaakceptowano w pełni przekonanie, że zbiory publiczne nie są dziedzictwem duchowym, świadectwem historii danego kraju i wizerunkiem jego pamięci, tak dalece cennej dla naszych laickich demokracji, jak cenne były dla wiernych w społeczeństwach religijnych obiekty kultu, ale że są tylko zwyczajnym towarem, który można odstępować, wymieniać, wypożyczać, a po pewnym czasie sprzedawać. Taka, już powszechna, postawa przypomina w swoim skrajnym wyrazie „rewolucję kulturalną” podobną do tamtej, którą w 1968 roku urzeczywistnili chińscy przywódcy polityczni. Dochodzi do głosu wprawdzie w sytuacji kapitalistycznej globalizacji, jednak kryje w sobie właściwości nieujawnione i radykalne, ponieważ ma za podstawę takie samo pogardzanie historią, kulturą, przeszłością i przejętym po niej dziedzictwem. Ten okolicznościowy tekst nie utracił jeszcze swego sensu dlatego, że prócz sprawy Abu Zabi porusza również kwestię znaczenia kultury, a w szczególności muzeów w społeczeństwie, w którym kultura nie jest niczym więcej niż rozrywką, a muzea pełnią funkcję supermarketów”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Kuratorstwo i Muzealnictwo 5 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Wydaje się, że już zaakceptowano w pełni przekonanie, że zbiory publiczne nie są dziedzictwem duchowym, świadectwem historii danego kraju i wizerunkiem jego pamięci, tak dalece cennej dla naszych laickich demokracji, jak cenne były dla wiernych w społeczeństwach religijnych obiekty kultu, ale że są tylko zwyczajnym towarem, który można odstępować, wymieniać, wypożyczać, a po pewnym czasie sprzedawać. Taka, już powszechna, postawa przypomina w swoim skrajnym wyrazie „rewolucję kulturalną” podobną do tamtej, którą w 1968 roku urzeczywistnili chińscy przywódcy polityczni. Dochodzi do głosu wprawdzie w sytuacji kapitalistycznej globalizacji, jednak kryje w sobie właściwości nieujawnione i radykalne, ponieważ ma za podstawę takie samo pogardzanie historią, kulturą, przeszłością i przejętym po niej dziedzictwem. Ten okolicznościowy tekst nie utracił jeszcze swego sensu dlatego, że prócz sprawy Abu Zabi porusza również kwestię znaczenia kultury, a w szczególności muzeów w społeczeństwie, w którym kultura nie jest niczym więcej niż rozrywką, a muzea pełnią funkcję supermarketów”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Dublety 593 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W trzech tomach „Historii męskości” autorzy podejmują próbę opisania tego, jak tytułowa kategoria funkcjonowała w kulturze europejskiej w ciągu ponad dwóch i pół tysiąca lat – od starożytnej Grecji aż po początek XXI stulecia. W XIX stuleciu znaczenie cnoty męskości osiąga apogeum. Konstytuujący ją system wyobrażeń i norm narzuca się wówczas tak silnie, że wydaje się praktycznie niepodważalna. Męskość nie jest zwykłą cnotą osobistą. Porządkuje społeczeństwo, determinuje panujące w nim relacje, stanowi fundament wszelkich wartości. Nadaje kształt wyobrażeniom o świecie i uczestniczy w procesie formowania się narodów. Męskość jest jednak także brzemieniem dla tych, którym odmawia się udziału w jej pożądanych wzorcach – jak „zniewieściałym” homoseksualistom, podległym proletariuszom czy skolonizowanym „tubylcom”. Prace składające się na ten tom kreślą całościowy obraz funkcjonowania kategorii męskości w burzliwym i wyjątkowo długim XIX wieku, który według zgodnej opinii historyków francuskich zaczyna się wraz z wybuchem Rewolucji Francuskiej (1789) i trwa do zakończenia pierwszej wojny światowej (1918).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki społeczne 117 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka 32 [Wypożyczalnia], Dublety 220 [Wypożyczalnia], Dublety 9 [Wypożyczalnia] (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Malarstwo 93 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 340 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Atlas : antropologia wizualności ; 2)
Kluczowym punktem, wokół którego ogniskuje się myśl Didi-Hubermana, jest „Atlas Mnemosyne” Aby Warburga. Autor używa kategorii „atlasu” do zarysowania najważniejszych problemów, z jakimi mierzyła się sztuka i kultura europejska w ogóle. Od mitologii i Pliniusza Starszego, przez Goyę, Waltera Benjamina, aż po Jorge Luisa Borgesa. Fragment ze wstępu: Wyobrażam sobie, że otwierając tę książkę, mój czytelnik wie już doskonale z praktyki, na czym polega atlas. Posiada co najmniej jeden w swej bibliotece. Czy jednak go przeczytał? Prawdopodobnie nie. Nie czyta się atlasu tak, jak czyta się powieść, książkę historyczną czy wywód filozoficzny, od pierwszej do ostatniej strony. Zresztą atlas zaczyna się zwykle – wkrótce się o tym przekonamy – w sposób arbitralny lub problematyczny, zdecydowanie inaczej niż początek jakiejś historii czy przesłanka jakiegoś wywodu; co zaś się tyczy jego zakończenia, to często bywa ono odraczane do czasu pojawienia się jakiejś nowej krainy, nowego obszaru wiedzy do zbadania, przez co atlas prawie nigdy nie ma formy, którą moglibyśmy nazwać definitywną. Co więcej, atlas ledwie składa się ze stron w zwyczajnym sensie tego słowa: raczej z tablic, z plansz, gdzie są rozmieszczone obrazy, plansz, na które spoglądamy w konkretnym celu lub które swobodnie kartkujemy, pozwalając dryfować naszej chęci dowiedzenia się od obrazu do obrazu, od planszy do planszy. Doświadczenie pokazuje, że zazwyczaj czynimy z atlasu użytek, który łączy w sobie te dwa z pozoru tak odmienne gesty: otwieramy go zrazu po to, by poszukać w nim jakiejś konkretnej informacji, a kiedy ją już uzyskamy, to niekoniecznie odkładamy atlas, lecz nadal przemierzamy jego rozwidlenia w tę i we w tę – zbiór plansz zamykamy dopiero po tym, jak przez pewien czas wędrowaliśmy po omacku, bez jasno określonego celu, po jego lesie, jego labiryncie, jego skarbcu. W oczekiwaniu na następny raz, równie bezużyteczny lub owocny. Dzięki przywołaniu tego dwojakiego, paradoksalnego sposobu używania rozumiemy już, że atlas, z pozoru użytkowy i niegroźny, mógłby się okazać – jeśli uważnie mu się przyjrzeć – przedmiotem niejako dwulicowym, niebezpiecznym, a nawet wybuchowym, choć niewyczerpanie hojnym. Jednym słowem – kopalnią. Atlas jest wizualną formą wiedzy, uczoną formą widzenia. Jednakże łącząc w sobie, splatając lub mieszając owe dwa paradygmaty, jakie zakłada to ostatnie wyrażenie – estetyczny paradygmat formy wizualnej oraz epistemologiczny paradygmat wiedzy – atlas podważa w istocie nie tylko kanoniczne formy, w jakich każdy z tych paradygmatów starał się osiągnąć doskonałość, lecz także ich fundamentalny warunek istnienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 457 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 59 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zbiór esejów, w których autor dowodzi, że wiele spośród najbardziej znanych dzieł kultury można opisać kategoriami dziwaczności lub osobliwości. Pojęcia te, choć bardzo do siebie zbliżone, nie są tożsame. Oba kojarzone są z horrorem, ale wykraczają poza jego ramy. Dotykają tego, co zewnętrzne i nieznane, niepokojące, ale niekoniecznie przerażające. Kategorie dziwaczności i osobliwości Fisher przykłada do dzieł takich twórców i twórczyń jak: H.P. Lovecraft, H.G. Wells, Daphne Du Maurier, Margaret Atwood, Stanley Kubrick czy Christoper Nolan.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Nauki humanistyczne 792 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
(Historia seksualności / Michel Foucault ; 3)
W trzecim tomie Historii seksualności Foucault kieruje uwagę na I i II wiek naszej ery – moment szczególnego rozwoju kultury Siebie. Jego analiza, mocno zakorzeniona w tekstach Artemidora z Efezu, Galena czy Pseudo-Lukiana, koncentruje się na przemianach kluczowego – także dla nowoczesności – projektu filozoficznego, jakim jest samokształtowanie się podmiotu. Owa sztuka poznawania i formowania siebie wiąże się zarówno ze zwiększoną troską o indywidualne ciało, jak i samodoskonaleniem się jednostki jako podmiotu moralnego, predestynowanego do pełnienia funkcji politycznych. To również inny sposób spojrzenia na aktywność seksualną. Wraz z nakazem „troski o siebie” zmieniają się praktyki seksualne i wyobrażenia rozkoszy, które nieustannie konfrontowane są z horyzontem moralnym i ideałem dobrego życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Trans-queer 14 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Historia seksualności / Michel Foucault ; 4)
Publikacja w 2018 roku czwartej części Historii seksualności stała się we Francji intelektualnym wydarzeniem. To wybitne dzieło miało nigdy się nie ukazać, gdyż taka była wola jego autora, który nie zdążył go ukończyć przed swą przedwczesną śmiercią. "Historia seksualności" to dzieło z ostatniej fazy twórczości Michela Foucaulta. Na książkę składają się trzy prace opublikowane w latach 1976–1984. Podobnie zresztą, jak nieukończona Historia seksualności, ukazująca nam inne oblicze Foucaulta: myśliciela, który do końca życia nie pozwolił zamknąć się w gotowych formułach – nawet tych, które on sam wypracował.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Trans-queer 15 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka 10 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej